شینجی میکامی: هدف «شیطان درون» رسیدن به بازار «ندای وظیفه» نیست
بهترين و برترين بازي ها تقديم به تمام بازي خورها
تاریخ : چهار شنبه 27 شهريور 1392
نویسنده : داني
  • از زمان ساخت آخرین بازی ترسناک شما، ژانر ترس و بقا چقدر تغییر کرده است؟
  • آیا شما همچنان از همان روش هایی که در بازی های گذشته خود داشته اید استفاده می کنید؟

در ابتدا (رزیدنت اویل) ما تعادل خوبی را به عنوان ترس داشتیم، اما وقتی که دنباله های آن ساخته شد، آنها هر چه بیشتر به سمت بازی های اکشن کشیده متمایل شدند. بنابراین من هم اکنون می خواهم به ریشه ایده ی “ترس و بقا” برگردم و آن را واقعا ترسناک کنم.

از آنجایی که “شیطان درون” یک بازی جدید است، کسی جهانش را نمی شناسد، درسته ؟ اولین بار است که افراد می توانند تجربه این جهان را داشته باشند، بنابراین این برای ما خیلی آسان تر است که چیزها را ترسناک کنیم. اما اگر بازی ما دنباله یک عنوان قبلی بود، مخاطبان جهان آن را می شناختند و چیز های کمتری برای آنها جدید می بود.

  • پس بنابراین هدفغ شما رسیدن به بازار «ندای وظیفه» نیست ؟

بله، دقیقا.

  • آیا شما برای مخدوش کردن ذهن افراد از تاکتیک های مشابه استفاده می کنید، یا ترفند های مختلفی استفاده کرده اید؟

هسته ی ترسناک کردن چیز ها به محیط و فضا بستگی دارد، چیزی که بازیکن احساس می کند. من موجودات ترسناک،موقعیت های ترسناک و حیله و ترفند های ترسناک را به بازی افزوده ام، اما مرکز اتمسفر و محیط بازی است.

  • کینکت جدیدی که ساخته شده می تواند ضربان قلب و حالت چهره را تشخیص دهد، این چیزی هست که شما می توانید استفاده کنید؟

اگر کینکت جدید واقعا به اندازه کافی دقیق باشد که بتواند حالت چهره افراد را تشخیص دهد ، ما می توانیم از آن استفاده کنیم. این چیزی است که شاید بعد ها از آن در بعضی نقاط بازی استفاده کنم.

  • آیا شما قصد دارید از خاصیت triggers کنسول Xbox One به هر روشی استفاده کنید؟

این روشی است که می توان بطور فیزیکی بازیکن را لمس کرد. من در حال حاضر ایده خاصی برای آن ندارم، اما باید بتوانم از آن استفاده کتم. انگشتان بسیار بسیار حساس هستند و این ویژگی خوبی است.

  • اینکه یک بازی در ابتدا با یک جهان واقعی آغاز شود چقدر مهم است؟

خیلی مهم است. یکی از موارد بسیاز جذاب در بازی این است که شما واقعا نمی دانید چه چیز واقعی و با خیالی است! شبیه همان فیلم است، فیلم حلقه (Ring) که سطح آشکار و سمت سیاه داشت، شما نمی دانید در دنیای واقعی هستید یا خیالی! نمی خواستم این را بگویم.

  • اهداف شما در بازی چگونه عملی می شود؟

ما در بازی مانند گذشته شلیک کردن داریم، اما تخیلی نیست چونکه بازی سنتی است و حرکت ما کاملا محدود است. به عنوان مثال، ما در بازی تله داریم، که می توان از آن استفاده کرد، در بازی تله های متنوعی وجود خواهد داشت. شما تله ها را می بینید و آنها را خنثی می کنید.

  • از تله ها چگونه باید استفاده کرد؟ آیا آنها فقط برای لحظات محاصره شدن است؟

شما می توانید از تله ها مواقع زیادی استفاده کنید. این در بازی اختیاری است. شما هم می توانید از شلیک کردن و هم از تله برای خنثی کردن دشمنان استفاده کنید. همچنین شما می توانید در بازی از مخفی کاری استفاده کنید. تاکتیک ها و استراتژی های زیادی در بازی وجود دارد. شما در اکثر اوقات بازی می توانید مخفیانه جلو بروید. مخفی کاری، تله گذاری و بعد پنهان شدن.

  • آیا شما حتی لحظه ای به بازیکن این اجازه را می دهید که احساس امنیت کند؟

ما در بازی مناطقی را داریم که واقعا ترسناک و خطرناک است، جایی که شما احساس خطر می کنید و بعضی مناطق هستند که این احساس کمتر به شما القا می شود و تقریبا می توانید احساس آرامش کنید.


  • بنظر شما ساخت یک بازی ترس و بقای جهان آزاد ممکن است و یا این ضروری است که مسیر و روند بازی را به بازیکن نشان دهید؟

ممکن است، اما از لحاظ فرم دادن به نمای تکنیکی و خلاقانه بازی هدف بسیار مشکلی است. همچنین Tango Gameworks یک استدیو تازه تاسیس است، بنابراین ما در حال حاضر چنین هدفی نداریم. من دوست دارم روزی این کار را انجام دهم.

  • بنظر شما شخصیت اصلی بازی چه عنصری باید داشته باشد؟

او باید واقع گرایانه باشد، و این که قادر است با بعضی چیز ها مبارزه کند اما او قوی و نیرومند نیست!

  • و اینکه آنطور که ما در تریلر های دیدیم شخصیت اصلی در بازی تنها نیست و شخصیت همراه در بازی وجود دارد؟!

بله، اما شما باید تنها باشید تا بترسید. بنابراین اکثر اوقات در بازی شما تنها هستید و آن شخصیت های همراه فقط بعضی وقت ها می آیند و بعد می روند. وقتی که شما تنها هستید، این زمانی هست که شما می ترسید درسته؟ اما از طرف دیگر برای ایجاد یک داستان احتیاج به شخصیت های دیگر هم وجود دارد.

  • راز ساخت شخصیت های واقعا ترسناک چیست ؟

شما باید چیز های ترسناک را واقعا دوست داشته باشید و فیلم های زیادی ببینید.

  • شما واقعا تابحال در مورد گرافیک تبلیغاتی انجام نداده اید. آیا این عمدی است؟ شما فکر می کنید جنبه های بصری هنگام ساخت بازی های ترسناک مهم نیستند ؟

بله، ما برای بازی های ترسناک احتیاجی به زرق و برق نداریم، در بازی های ترسناک احتیاج است بیشتر خاص باشید تا زرق و برق دار. اما در پایان ممکن است بازیکن از آن خسته شود و ما هم در پایان صحنه های زرق و برق دار و درحشانی برای بازیکنان داریم.

  • بعد از این همه سال “رزیدنت اویل 4″ همچنان نشان یکی از برترین ها در سبک ترس و بقا است، رقابت با خودتان چه شکلی است ؟

مهم ترین چیزی که ما می خواهیم با «شیطان درون» کسب کنیم “ترس” است. اینکه بازی چطور ترسناک باشد. با این احساس من فکر می کنم بازی های گذشته خودم را پشت سر می گذارم اما فکر نمی کنم بتوانم تمام جنبه های آن را عملی کنم.


  • ما تابحال عناوینی مانند Dark Souls را دیده ایم که با استفاده از ارتباط های آنلاین بازیکنان می توانند بر روی جهان یکدیگر تاثیر بگذارند که تقریبا تاثیر بهتری نسبت به ترس های از پیش تعیین شده دارد. آیا تابحال به چنین چیزی فکر کرده اید ؟

بله، ممکنه از طریق محتویات قابل دانلود، من فکر کنم اکنون نمی توانیم وارد جزئیات شویم.

  • شما فکر می کنید با این بازی بطور کامل بازیکنان جدیدی کسب می کنید یا اینکه فقط هوادران ترس را هیجان زده می کنید ؟

ممکنه. اما برای رسیدن به آن هدف (دوم) بازی میبایست خیلی خیلی ترسناک باشد.

منبع:dbazinesws.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: نقدبازي ها
برچسب‌ها: نقدوبررسی بازی های جدید
آخرین مطالب